Studeren, Drøbak en studenterhytta - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu Studeren, Drøbak en studenterhytta - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu

Studeren, Drøbak en studenterhytta

Blijf op de hoogte en volg Charline

01 Oktober 2015 | Noorwegen, Oslo

Ondertussen heb ik hier echt mijn routine gevonden. Door de week porbeer ik flink te studeren en naar alle lessen te gaan, zodat ik alles goed kan bijhouden, vind ik toch belangrijk omdat we niet echt weten hoe de examens eruit zullen zien of wat we mogen verwachten. En zoals het spreekwoord gaat: een goed begin is het halve werk! :) Ook doe ik mijn best om toch twee keer per week iets aan sport te doen, fietsen zoals in Maastricht doe ik hier nooit, wandelen wel iets meer, maar dan nog vind ik het wat weinig beweging. Die probeer ik dan maar aan te vullen met wisselende groepslessen van de sportschool :)
Twee weken terug ben ik met Maartje, een Nederlands meisje van onze buddy groep, naar Drøbak geweest. Dit is een heel klein havenstadje zo een 35 km van Oslo. Hier is de Oslofjord op zijn allersmalst, dus de grote ferry's komen hier extreem dichtbij de kust! Een heel mooi dorpje met prachtige huizen, zeker de moeite :)
Vorig weekend zijn we dan weer een nachtje gaan slapen in de "studenterhytta i Nordmarka". Dit tripje werd georganiseerd door het 'special events team' van de universiteit, heel fijn dat ze dat aanbieden! In de bossen van Oslo staan ernorm veel houten hutjes, ze zeggen hier dat het de "Norwegian dream" is om zo een houten huisje als buitenverblijf te hebben :) De Noren die het geluk hebben zo een huisje te hebben gaan er dan vaak in het weekend naartoe, en ook in de winter, dan gaan ze in de bossen langlaufen!
Onze hytta lag zo een 7 km buiten het centrum van Oslo, het is echt opmerkelijk hoe dicht en hoe veel natuur er net buiten, en zelfs in, de stad te vinden is! Voordat we onze hut konden bewonderen gingen we eerst een stukje met de metro, dan met de bus en op het laatste nog een uurtje wandelen. Het was een prachtige hut, midden in de natuur en helemaal uit hout! En als ik zeg helemaal, dan bedoel ik ook helemaal: van de buitenmuren, tot de binnenmuren, van de zetels tot de vloer en zelfs het toilet! Die bouwvakkers van hier, dat moet toch een speciaal ras zijn :) Op zaterdag deden we een quizz, kookten we eten, gingen we wandelen in de bossen rondom de hut en s'avonds zaten we gezellig allemaal samen :) De dag erna aten we ontbijt en vertrokken we terug richting Oslo :) Heel fijn om eindelijk eens te weten hoe het is in zo een 'hytta', is ook echt de moeite!
Door de week heb ik gestudeerd, wat gesport, nog eens gaan shoppen zonder iets te kopen (moet wel met de prijzen van hier) en goed gerust!
Morgennamiddag vertrekken we met de ferry naar Kopenhagen, heb er zin in en ben benieuwd!
Allemaal een fijn weekend gewenst!
XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charline

Hallo! Ik ben Charline Claesen uit België. Studeren doe ik normaal in Maastricht, maar voor het komende halfjaar studeer ik in Oslo. Al mijn avonturen en flaters kan je op dit stukje vinden! Zo kunnen jullie ook voor een stukje meegenieten :) Groetjes!

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 12678

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 20 December 2015

Erasmus in Oslo

Landen bezocht: