Studeren, studeren, studeren - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu Studeren, studeren, studeren - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu

Studeren, studeren, studeren

Blijf op de hoogte en volg Charline

05 November 2015 | Noorwegen, Oslo

Twee weken geleden alweer dat ik een weekend in België was. Ik heb heel erg genoten van even thuis te zijn, om weer even bij Max te zijn, van mama haar fijne verjaardagsfeest, van het lekkere eten dat we gegeten hebben, om Juleske te knuffelen en zoveel meer! Alleen jammer dat ik mijn vriendinnen niet meer heb kunnen zien, maarja, het was dan ook maar één (al heel druk) weekend. Alleszinds, ik heb genoten!
In tussentijd heb ik hier in Oslo niet meer heel erg veel spannende dingen ondernomen. Ik heb veel gestudeerd want één take-home exam is al begonnen, ééntje begint volgende week en mijn Noors examen is ook al volgende week. Flink aan het studeren dus!
Eén deel van het Noors examen was een mondelinge presentatie. Natuurlijk koos ik voor een presentatie over België, mijn -lees met ironie- zo geliefde thuisland. We werden verwacht rond de 4minuutjes te praten, alleen Noors en zonder papiertje. Het ging verbazendwekkend goed, ik maakte niet heel erg veel fouten en de anderen vonden het leuk, missie geslaagd dus :) Kan ook niet anders als ik ze omkoop met echte Belgische chocolade haha!
Amelie en ik, een Deens vriendinnetje zijn naar het Fram museum geweest hier in Oslo. Een museum over noorse ontdekkingsreizigers, dat zijn er blijkbaar een hele hoop, die missies ondernomen hebben om de noordpool in kaart te brengen. Een echte aanrader dat museum! Zeker omdat er twee van dat soort schepen, waarmee ze missies ondernomen hebben, in het museum hebben geplaatst!
Verder hebben we niet meer heel veel spannend meegemaakt, we hebben nog wat halloween gevierd, was heel leuk :) Bieke en ik hebben wortelsoep gemaakt thuis, niet heel spannend, maar dat veranderd wanneer ik jullie vertel dat we geen staafmixer (wel gewone mixer) hadden en geen hoge kookpan. Bedenk de toestand van de keuken er maar zelf bij ;) Ohja, Bieke en ik zijn ook typisch Noors gaan eten: kjøttdeig, wat zoveel betekent als 'vleesdeeg', smakelijker dan het klinkt! (zie foto)
Dit was het dan even, denk aan mij terwijl ik examens heb!
Tot de volgende! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charline

Hallo! Ik ben Charline Claesen uit België. Studeren doe ik normaal in Maastricht, maar voor het komende halfjaar studeer ik in Oslo. Al mijn avonturen en flaters kan je op dit stukje vinden! Zo kunnen jullie ook voor een stukje meegenieten :) Groetjes!

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 12664

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 20 December 2015

Erasmus in Oslo

Landen bezocht: