Still exploring - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu Still exploring - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu

Still exploring

Blijf op de hoogte en volg Charline

26 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Omdat ik de week na de buddy week nog lessen had heb ik nog maar wat de toerist uitgehangen! Zo ben ik naar de yoga en de cardio mix geweest, op de site van het sportprogramma stond 'all classes are teached in english' , dus vol goede moed erheen! Niet dus, probeer maar eens wat yoga oefeningen uit te voeren wanneer de uitleg in een taal is die je (nog) niet begrijpt, een echte uitdaging! Ook gingen we met heel onze buddy groep BBQ'en aan het Sognsvann, om onze buddies te bedanken voor de leuke week die ze ons hadden bezorgd! Natuurlijk konden de typische worstjes en 'pannekoeken' niet ontbreken :)
Van zaterdagavond tot en met dinsdagmiddag kwamen mama en papa naar Oslo, wat was ik blij toen ik ze terugzag! We bezochten veel bezienswaardigheden en deden een ferryritje om een beetje van de 'Oslofjord' te zien te krijgen. 'S avonds gingen we op restaurant, stiekem was ik superblij met mijn zalm en frietjes en de dag erna mosselen! Het eten/drinken is in Noorwegen veel duurder dan bij ons, dus van dit soort lekkernijen durven wij ons niet (of toch niet vaak) te permitteren. Ook ging ik (stiekem hihi) mee naar het ontbijtbuffet, zo kon ik genieten van een echt feestmaal en mij volproppen met vanalles wat ik al lang niet meer had gegeten hihi.
Deze Dinsdag had ik voor het eerst les van "personnel psychology", een vak over human resources, erg interessant maar ik moet toegeven dat ik er door het vroege uur (08:15) nog niet 100% bij was, hier moet ik aan wennen! Woensdagochten was dan weer de eerste les van "torture, terror and rights", ook interessant :) Dus nu kan het studeren weer beginnen! Jammer genoeg beginnen onze Noorse lessen pas volgende week, ben beniewd!
Ook is het weer helemaal omgeslagen, de vorige tien dagen was het supermooi weer en de voorbije dagen hadden we regen en bewolking en de volgende dagen voorspellen ze nog meer van dat, jammer.
Ik merk ook dat ik nu totaal ingeburgerd en gewend ben!
Dit weekend vertrekken we naar de trolltunga hike, ik ben heel excited!
Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charline

Hallo! Ik ben Charline Claesen uit België. Studeren doe ik normaal in Maastricht, maar voor het komende halfjaar studeer ik in Oslo. Al mijn avonturen en flaters kan je op dit stukje vinden! Zo kunnen jullie ook voor een stukje meegenieten :) Groetjes!

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 12680

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 20 December 2015

Erasmus in Oslo

Landen bezocht: