Twee weken Oslo - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Charline Claesen - WaarBenJij.nu Twee weken Oslo - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Charline Claesen - WaarBenJij.nu

Twee weken Oslo

Blijf op de hoogte en volg Charline

21 Oktober 2015 | Denemarken, Kopenhagen

De voorbije twee weken ben ik fijn in Oslo gebleven, al die tripjes zijn superfijn maar ook heel vermoeiend, dus het was leuk om even op adem te komen.
Zo ben ik bijvoorbeeld naar de kapper geweest, dat draaide jammer genoeg iets anders uit dan ik verwacht had haha. De kapster sprak amper (lees: niets) engels en mijn noors zit ook nog in zijn kindertijd, dus de rest van het verhaal kan u zelf aanvullen. Maar hey, het groeit wel terug!
Samen met Amelia, Rune en Bieke (de helft van ons trolltunga avontuur) zijn we een op een zondagnamiddag de kolsåstoppen hike gaan doen, even buiten Oslo. We hadden ons een beetje misschat in de hellingsgraad maar het uizicht was het zeker waard, enorm mooi!
De universiteit biedt soms geleide, gratis, museum bezoekjes aan. Ik schreef me in, (gratis is gratis he ), voor een geleid bezoek aan de opera. De opera is hier een prachtig, heel modern, staaltje architectuur en het was heel fijn om dit nu ook eens tegoei langs de binnenkant te kunnen bekijken. Exra fijn omdat we hier in december naar het nationaal ballet gaan!
Zo hebben we met een deel ook het Ekebergparken een bezoekje gebracht, een beeldenpark met een prachtig uitzich over Oslo! Dit park was veel rustiger dan het, Vigelandspark - dat andere beeldenpark gemaakt door die psychisch gestoorde kunstenaar die bezeten was door kinderen- dus ik was opgelucht haha, niet alle kunstenaars hier zijn gek! Er loopt ook een gezegde dat Edvard Munch, in dit park zijn inspiratie heeft gevonden voor zijn bekendste kunstwerk- de schreeuw!
Deze zondag werden we uitgenodigd bij Amalia, ze had een cake gebakken. Wisten wij veel dat dat meisje een verborgen talent heeft als banketsbakster! Wauw, wat een cake (zie foto)! Het was heel gezellig en we hadden allemaal teveel gegeten, dat weet je dat het goed was haha :)
Het grootste deel van de tijd heb ik gestudeerd, wat gesport, en gewoon van de stad genoten :) Oslo is echt prachtig in de herft, ze hebben hier zooooveel natuur en het is heel mooi om te zien hoe alle natuur verkleurd in herfstkleuren! Het is alsof de bomen hier nog mooier zijn dan thuis, maar misschien beeld ik me dat ook maar in haha.
Nu donderdag vlieg ik voor een weekend naar huis, mama wordt 50 en geeft zaterdag haar verjaardagsfeestje, joepie! Wat kijk ik naar uit om mama en papa terug te zien, Max, hopelijk wat vrienden/vriendinnen en Juleske! En om frietjes te eten, in bad te gaan, iedereen gewoon vlaams te horen praten, thuis in de zetel te zitten en nog eens naar de GB te gaan en te kijken hoe het voelt om terug normale prijzen te zien haha!
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!
Tot snel! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charline

Hallo! Ik ben Charline Claesen uit België. Studeren doe ik normaal in Maastricht, maar voor het komende halfjaar studeer ik in Oslo. Al mijn avonturen en flaters kan je op dit stukje vinden! Zo kunnen jullie ook voor een stukje meegenieten :) Groetjes!

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 12662

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2015 - 20 December 2015

Erasmus in Oslo

Landen bezocht: