Buddy week - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu Buddy week - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Charline Claesen - WaarBenJij.nu

Buddy week

Blijf op de hoogte en volg Charline

17 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Als je als erasmus student in Oslo terecht komt wordt je heel goed opgevangen. De universiteit organiseert bijvoorbeeld de buddy week, dit is een week vol plezier samen met je buddy group. De buddy group is een groepje van ongeveer 20 mensen, samen met een paar Noorse "buddy's". Onze groepjes bestaat uit 3 Nederlanders (hoe kon het ook anders, die zitten overal), 4 Duitsers, 3 spaanse girls, 1 Deens meisje, 1 canadees, 3 Amerikanen, 1 jongen uit Rusland (hij vindt Putin maar niets, we hebben het gevraagd), 1 meisje uit kameroen, 2 meisjes uit Australië, 1 meisje uit Ijsland (ja die kan die naam van die gekke vulkaan uitspreken), 1 pools meisje, 1 meisje uit japan en natuurlijk niet te ontbreken- ook eentje uit China! Een grote diversiteit, dat maakt het niet altijd even gemakkelijk maar wel heel leuk en leerrijk :)
De eerste dagen draaiden vooral uit informatie die naar ons toe werd gegooid maar verder in de week ging het er losser aan toe! Zo waren er s'avonds een paar feestjes die erg leuk waren. Eentje daarvan was een Disney-verkleed feestje, ons hele groep ging als 101 dolmatiërs, we hadden zelfs een echte Cruella De Vil!
We deden ook een paar uitstapjes zoals een namiddag naar Hovedoya, een eilandje in de baai van Oslo wat je met de gewone ferry makkelijk kan bereiken. Heel dicht bij de stad en toch al een heel groot stuk ongerepte natuur, heel fijn!
Ook werd er een paar keer gebarbecued, dat houdt hier in: een worstje wat gebakken wordt op het vuur samen met een aardappelwrap en saus. Lekker, maar niet erg voedzaam :)
Zondagvoormiddag gingen we mee met de Oslo city tour, een begeleid bezoekje van 2u door Oslo, leuk! Daarna ging ik naar het nationaal museum want veel musea's in Oslo zijn gratis op zondag, daar kunnen veel steden nog iets van leren! Ik werd verrast want blijkbaar hangt "de schreeuw" van Edvard Much daar, jammer genoeg mochten we geen foto's maken, dus ik heb geen bewijs :(
Al bij al, een hele leuke week waarin we enorm veel nieuwe, inspirerende mensen hebben ontmoet!

Charline

Hallo! Ik ben Charline Claesen uit België. Studeren doe ik normaal in Maastricht, maar voor het komende halfjaar studeer ik in Oslo. Al mijn avonturen en flaters kan je op dit stukje vinden! Zo kunnen jullie ook voor een stukje meegenieten :) Groetjes!

Actief sinds 12 Aug. 2015